Informatie voor ouders

Lieve ouders,

Wanneer je te horen krijgt dat je kind ongeneeslijk ziek is, kort na de geboorte overleden is of zelfs nog daarvoor, dan stort je wereld in… De tijd staat stil voor jullie en niemand kan jullie pijn wegnemen.

Een luisterend oor, een vriend of familielid die meehuilt, een buurvrouw die je boodschappen haalt, de steun van de mensen die dichtbij staan kunnen jullie gebruiken nu en later.

Wij kunnen jullie helpen met het vastleggen van waardevolle momenten.

Wat jullie moeten weten:

Stichting Still heeft een “klein”  team van c.a. 30 professionele fotografen die met name in Noord, Oost en midden Nederland inzetbaar zijn. Wanneer jullie buiten deze regio wonen, maken we indien er een fotograaf beschikbaar is uiteraard een uitzondering. Bel ons gerust om te vragen naar de mogelijkheden. Voor dringende aanvragen zijn we 24\7 bereikbaar op het nummer 0633369697, via WhatsApp volgt de coördinator alleen bevallingen, heb je dus een minder dringende vraag stel deze dan niet via WhatsApp, maar mail naar info@stichtingstill.nl , je vraag wordt dan binnen drie werkdagen beantwoord.

Wanneer er bij ons een spoedaanvraag binnenkomt, bellen wij direct de dichtstbijzijnde fotografen (straal van 40km). Wanneer deze niet direct weg kunnen dan kan het zijn dat er een fotograaf uit een andere regio naar jullie toekomt, ons streven is om binnen een half uur na oproep een fotograaf op locatie te hebben maar soms duurt het wat langer omdat er een langere reistijd is. Zorg er daarom altijd voor dat je zelf een camera bij je hebt zodat een verpleegkundige ook de eerste momenten samen kan vastleggen, deze foto’s bewerken wij met liefde voor jullie na zodat de kwaliteit verbetert.

Wanneer onze fotograaf ter plaatse is zal hij of zij een reportage maken van jullie samen als gezin, op een natuurlijke manier, zonder flitsen. Wanneer “de rust” is teruggekeerd op de kamer kan er tijd genomen worden om detailfoto’s van jullie kindje te maken en mogen jullie wanneer er nog wensen zijn deze bespreken met de fotograaf. Uiteraard doen onze fotografen alles op verzoek en met heel veel respect naar jullie kindje en jullie.

Onze fotografen hebben een pakket met kleertjes\omslagdoekjes bij zich, voor kindjes vanaf 15 weken (zwangerschap) , wanneer je zelf nog niets hebt kunnen kopen dan krijg je deze gratis van de fotograaf. Deze prachtige spulletjes worden met heel veel liefde gehaakt door de vrijwilligsters van “Haken voor stichting Still” (zie fb-pagina)

Nadat de fotograaf jullie foto’s heeft gemaakt, moeten deze nabewerkt worden, dit duurt ongeveer drie weken. Zodra jullie foto’s klaar zijn stuurt de fotograaf deze naar Stichting Still toe via de mail. Wij sturen deze dan weer door naar jullie via wetransfer. De downloadlink werkt 2 weken, daarna verloopt de link en zijn de foto’s niet meer te downloaden. Het is verstandig om een dubbele back-up te maken van deze bestanden, sla deze foto’s dus voor de zekerheid op op twee computers of externe schijven. Jullie krijgen alle foto’s in hoge resolutie via deze link zodat jullie zelf kunnen afdrukken wanneer en hoeveel jullie willen.

ALLE rechten over de geleverde beelden geeft de fotograaf uit handen aan de ouders, de privacy van jullie kind en jullie zullen we met hart en ziel bewaken en wij zullen dus nooit beeldmateriaal publiceren zonder jullie schriftelijke toestemming.

Wil je juist wel graag dat jullie verhaal of\en foto gedeeld word, stuur dan gerust een mail naar Info@stichtingstill.nl , we bekijken dan samen hoe we dit het mooist kunnen  realiseren.

Als voetnoot:

Beschouw de foto’s van Still als “extra” foto’s. Wij zijn professionals en behandelen de foto’s van jullie kindje met heel veel zorg, want de herinnering aan jullie kind is jullie kostbaarste bezit, toch zijn we afhankelijk van de techniek van onze apparatuur en in een heel erg slecht scenario (we maken ruim 1100 reportages op jaarbasis ,het is ons 2 keer overkomen in drie jaar tijd) laat deze techniek ons in de steek.

Daarom:

Maak zelf ook foto’s, geef je camera aan een verpleegkundige en leg vast wat je vast kan leggen, zo veel mogelijk. Altijd. Ook al komt er een fotograaf van Still.